КРАЩА ОЛИВА ДЛЯ ХЮНДАЙ ТА КІА
Озвучуючи думку нашого технічного експерта: "Отже у Вас Hyundai? (Accent - Solaris, Elantra, Sonata, i10, i20, i30, i40, ix35, Coupe, Getz, Matrix, Tucson, Акцент (Соляріс), Елантра, Соната, Гетц, матрикс, Грандер, Ай30, Терракан, Туксон, Купе, Санта Фе?)
НЕВАЖЛИВО !!! Та як ми поділимося універсальним алгоритмом підбору оливи для всіх цих прекрасних авто! "
Стоп, мало не забули власників KIA :) адже в далекому 1999 році, коли Kia Motors був куплений компанією Hyundai - утворилася "Hyundai Kia Automotive Group". З цього, шановний читачу-власник KIA (Carens, Cee'd, Cerato, Optima, Rio, Sorento, Sportage, Magentis, Picanto, Каренс, Сід, Церато, Оптима, Ріо, Соренто, Спортаж, Магентіс,) ми про Вас пам'ятаємо, та наздобута інформація стане у нагоді й Вам.
Прийшов час міняти оливу в двигуні і Ви хочете зробити правильний вибір? Скоро заміна, а Ви навіть і не здогадуєтеся що туди ллють? Тоді Ви просто забов'язані знати які вимоги до моторної оливи пред'являє виробник мотора Вашої ластівки !!!
Вимог як правило чотири:
- SAE
- API
- ILSAC
- ACEA
НАЙВАЖЛИВІШЕ !!! Панацеї НЕ буде !!! йдемо в гараж до машини, відкриваємо книжку (у кого немає інструкції - в інтернеті) і дивимося "список рекомендованих до застосування рідин" або "допустимі до застосування оливи". І БОГА ЗАРАДИ ..., редакція сайту благає Вас, - не слухайте моториста Петровича або продавця Серьогу !!! ЧИТАЙТЕ СВОЮ КНИЖКУ, а не рекламу про чудодійні властивості присадок-реаніматорів або СУПЕР псевдо-німецьких олив розлитих в підворітті)))))
А далі вникаємо:
- SAE - це в'язкість. І у Вашій книжці допущено, як правило, кілька варіантів. Для клімату України підходить: 5w-30, 5w-40, 10w-40. До речі, наш Вам порада - є можливість залишатися на 5w-40 або 5ц-0 - не поспішайте лити 10w-40. Розуміємо що дорожче, але ... 5w-30, 5w-40 як правило вище за "рівнем якості".
- API - один з визначальних "рівнів якості" (допуск). Основна риса цього критерію - то, що його можна перевірити. API - Американський інститут нафти, який і проводить тести цих олив в лабораторіях, на стендах і офіційно сертифікує. Ось йому і ПОТРІБНО вірити, а не тому, до речі, що написано на каністрі. Йдемо на сайт - www.api.org далі Products & Services далі Certifications Directories далі Engine Oil Licensing and Certification System (або за прямим посиланням - https://engineoil.api.org/Directory/EolcsSearch). Шукаємо там цікавий для нас клас, і дивимося список всіх протестованих API олив (або просто шукаємо там свою оливу). Лише переконавшись на власні очі що куплена Вами олива там є - сміливо використовуйте її за призначенням. Якщо Вашої оливи там немає, і воно API-SL або вище - надайте його ВОГНЮ !!! ;) Це є більш екологічно ніж вилити його в унітаз.

- ILSAC
На цю систему класифікації орієнтуються більшість Японців, Корейців та Американців.
Американська асоціація виробників автомобілів (AAMA) і Японська асоціація виробників автомобілів (JAMA) в далекому 1992 році створили спільний "Міжнародний комітет стандартизації та апробації моторних олив" (ILSAC). Тому всі стандарти ILSAC є практично повністю* відзеркаленими стандартами API в наступному змісті:
- GF-1 - API-SH
- GF-2 - API-SJ
- GF-3 - API-SL
- GF-4 - API-SM
- GF-5 - API-SN
*єдина різниця полягає в тому що ILSAC, до всього ще й енергосберігаючий стандарт.
- ACEA - Сюди дивимося тільки якщо у Вас турбодизель з DPF (фільтром саж). Якщо так - то тільки ACEA С3. Якщо немає, дивимося API і перевіряємо на сайті.