Відповіді на типові запитання про оливи

18.03.2021



Як часто слід міняти оливу?

Оливу необхідно міняти відповідно до інструкції по експлуатації автомобіля. Виробник двигуна - єдиний, хто може встановлювати оптимальні терміни заміни оливи. Зазвичай заміна рекомендується через певний часовий інтервал або пробіг, який розраховується, виходячи з ідеальних умов експлуатації, і скорочується в присутності наступних факторів:

- нерегулярні поїздки;

- часті поїздки на короткі відстані;

- їзда по «пробках», тривала робота на холостому ходу;

- забруднене повітря;

- низька якість палива;

- експлуатація несправного автомобіля.



Чому оливи швидко темніють?

Основною причиною потемніння моторної оливи є дія миючих і диспергуючих присадок. Якщо в ДВС використовується продукт з миючими присадками (а вони входять до складу практично всіх моторних олив), олива справно виконує покладені на неї функції. Найдрібніші частинки, які в іншому випадку утворили б відкладення в двигуні, утримуються в підвішеному стані в самомій оливі і не накопичуються в вашому ДВС. Як наслідок, олива чорніє, приймаючи на себе основний удар, а двигун при цьому залишається чистим.

Зрозуміло, в якийсь момент оливу все ж доведеться замінити, однак набагато надійніше вираховувати цей момент, ґрунтуючись на рекомендаціях автовиробника, а не на його кольорі.


Олива почорніла занадто швидко після останньої заливки. Чи означає це, що мені попалася підробка?

Потенційних причин швидкого потемніння оливи кілька:

1. При останній заливці було використано більш якісну оливу, ніж використовувалося раніше, і через високі миючих властивостей вона вимила відкладення, утворені попередньою оливою.

2. Відходи з камери згоряння потрапляють в картер двигуна, що призводить до швидкого окислення оливи. В цьому випадку олива також набуває характерного запаху гару. Необхідно вибрати оливу більшої в'язкості.

3. Олива що використовується є підробкою.


Точну причину різкої зміни кольору оливи після невеликого пробігу можна визначити тільки за допомогою лабораторного аналізу.



Як часто потрібно міняти масляний фільтр?

Масляний фільтр рекомендується міняти при кожній заміні оливи. Саме в фільтрі залишаються продукти зносу, які в іншому випадку потрапили б прямо в двигун. Якщо міняти моторну оливу без заміни фільтра, ви просто забруднюєте нову оливу продуктами зносу, які осіли в ньому раніше.



Чи можна змішувати різні моторні оливи?

Коротка відповідь - ні, не можна. У виняткових випадках, коли необхідно терміново провести долив, а потрібного моторної оливи поблизу немає, слід керуватися наступними правилами:


- необхідною умовою сумісності олив є збіг по класу в'язкості SAE;

- категорично не можна заливати мінеральні або напівсинтетичні оливи в синтетичне;

- допускається доливка синтетичної оливи в аналогічне (синтетичне), мінеральне або напівсинтетичне;

- оливи, що мають більш високий клас за класифікацією API, можна додавати в оливи, що мають більш низький клас експлуатації, але не навпаки.

- краще змішувати оливи від одного виробника.


Змішування різних моторних олив проводиться за умови повної заміни оливи найближчим часом.



Чи можна визначити якість моторної оливи за смаком, кольором і запахом?

Колір моторної оливи може варіюватися в залежності від бренду і навіть від партії. Визнаної нормою вважаються відтінки в діапазоні від помаранчевого до світло-коричневого, однак і тут бувають винятки.


Присадки і зовсім неможливо побачити або відчути, але ж саме вони перешкоджають утворенню піни, появи відстою та плівки, скорочують фрикційне зношування і контролюють окислюваність. Потемніння оливи не привід для паніки, а візуальна демонстрація того, що воно успішно захищає двигун, розчиняючи продукти неповного згоряння.

Побоювання за якість оливи можуть викликати хіба що металева тирса, зайва піна, поява плівки і швидкість зміни кольору - однак не забувайте, що при підвищених навантаженнях олива темніє набагато швидше.


Чи вірно, що слід використовувати тільки фірмову оливу від автовиробника?

Важливо розуміти, що автоконцерни не випускають моторні оливи і тим більше не розробляють рецептури олив самостійно, а укладають контракти з уже існуючими компаніями, які добре зарекомендували себе на ринку. Найчастіше справжній виробник зазначений безпосередньо на самій каністрі - досить звернути увагу на детальну інформацію на тильній стороні. Така співпраця – є вже давно сталою практикою. Ось тільки за «оливу від автовиробника» ви заплатите набагато дорожче, ніж за абсолютний аналог, залитий в каністру масляної компанії.


Як же підібрати моторну оливу? Для будь-якого відповідального водія головним параметром при виборі є зовсім не наклейка автовиробника, а відповідність класу і допуску, рекомендованого для того чи іншого двигуна (цю інформацію можна знайти в інструкції з експлуатації).


Чи потрібно промивати двигун при зміні оливи?

Відповідь на це питання залежить від ряду факторів, необхідно керуватися наступними правилами:

1. У разі використання мінеральної моторної оливи двигун рекомендується промивати після кожної зміни оливи. Для цієї мети слід застосовувати промивну оливу або спеціалізовані комплекси для промивання.

2. Якщо ви постійно користуєтеся синтетикою або напівсинтетикою однієї марки (клас експлуатації не нижче API SL), то в промиванні двигуна немає необхідності. Такі оливи містять в своєму складі достатню кількість миючих і диспергуючих присадок для самостійного підтримання чистоти в двигуні.

3. При переході на нову марку оливи або на оливу з іншою основою (мінеральне, синтетичне, напівсинтетичне), двигун необхідно промити, так як різні оливи містять в своєму складі різні пакети присадок.

4. Самий ощадливий спосіб промивки для двигуна - залити нову моторну оливу і здійснити його першу заміну на половині звичайного інтервалу. Потім міняти оливу як зазвичай.


Кількість оливи в двигуні зменшується, це нормально?

Кожен двигун неминуче споживає оливу. Коли поршень переміщається вниз, залишки оливи у вигляді найтоншої плівки на стінках циліндра частково згоряють. У сучасних двигунах витрата оливи до 0,5 літрів на 1000 кілометрів вважається нормальною.


Який термін зберігання оливи і як визначити дату його виробництва?

Стандартний гарантійний термін зберігання олив при дотриманні умов становить 5 років. Дата виробництва зазвичай вказується безпосередньо на каністрі.

Слід пам'ятати, що термін зберігання оливи в закритій каністрі відрізняється від терміну зберігання в автомобілі без пробігу. Перебуваючи в системі змащення двигуна, олива контактує з навколишнім середовищем і окислюється. Як наслідок, навіть якщо автомобіль не використовувався, міняти оливу слід не рідше, ніж раз на півроку.


Виробник оливи і виробник двигуна вказують різні терміни заміни оливи - кому вірити?

Виробники олив можуть лише рекомендувати усереднені інтервали заміни. Точні інтервали можуть встановлювати тільки виробники двигунів з урахуванням особливостей будови двигуна і експлуатаційних властивостей моторної оливи, схваленого для даного типу ДВС.


Чи потрібно купувати додаткові присадки, щоб поліпшити властивості оливи?

Виробник додає в оливу всі необхідні присадки ще до того, як каністра потрапляє на полицю магазину. Самовільне додавання присадок просто розбавить склад, чітко вивірений виробником, і знизить ефективність оливи. Про всяк випадок можна перевірити інструкцію з експлуатації автомобіля, щоб дізнатися, чи має ДВС особливі потреби в присадках, але це вкрай малоймовірно.



Чи правда, що в старі автомобілі можна заливати тільки мінеральні оливи?

Це помилка виникла, коли на ринку з'явилися перші синтетичні оливи і старі автомобілі почали масово переводити на нове мастило. Миючі присадки вимивали залишки старої відпрацьованої оливи, яка відігравала важливу роль жирового ущільнювача для зношених елементів двигуна. Як результат, сальники сочились оливою, а після тривалої стоянки під машиною утворювалися маслянисті плями.


На сьогоднішній день проблеми просто не існує: зазори старих моторів легко заповнюються синтетичними або напівсинтетичними оливами більшої в'язкості. А якщо замінити всі прокладки та ущільнювачі що протікають, можна і зовсім використовувати будь-яку оливу.


Чи можна повертатися до олив на мінеральній або напівсинтетичній базі після використання синтетики?

Деякі професіонали та любителі рекомендують ексклюзивне використання синтетичних моторних олив. Однак повернення до мінеральної оливи після синтетики - або коректно виконане чергування між ними - ніяк не зашкодить вашому двигуну. Головне - вибирати оливи перевірених брендів з рекомендованими показниками, які автовиробник вказав в інструкції по експлуатації.



Чи можна заливати оливу ЛУКОЙЛ в іномарку?

Однозначно можна. Оливи ЛУКОЙЛ мають офіційні схвалення провідних світових автовиробників: Mercedes-Benz, Volkswagen, Renault, BMW, Ford, GM і інших. Для отримання цих схвалень оливи проходять лабораторні, стендові і польові випробування, проводяться виміри показників як нових, так і відпрацьованих олив. Тільки позитивні результати випробувань гарантують отримання схвалення.


Багато автовиробників продають «оригінальні оливи» під власним брендом, але вони не виробляють їх самостійно, а замовляють у найбільших виробників олив. ЛУКОЙЛ є виробником таких олив для провідних світових автовиробників.

Крім того, оливи ЛУКОЙЛ заливаються на конвеєрах найбільших автовиробників.

На додаток до всього перерахованого вище, найбільші автодилери успішно заливають оливи ЛУКОЙЛ при проведенні ТО гарантійних автомобілів, серед них АІС, УкрАВТО, Рольф, АВТОМИР, АВТОСПЕЦЦЕНТР і інші.


Чи відрізняються оливи ЛУКОЙЛ за якістю від інших зарубіжних олив?

Оливи ЛУКОЙЛ повноправно конкурують з найбільшими міжнародними виробниками мастильних матеріалів і не поступаються їм в якості. ЛУКОЙЛ не тільки виробляє власні базові оливи, але і є найбільшим їх експортером на зарубіжні ринки. Базовим оливам ЛУКОЙЛ довіряють і використовують для виробництва готових олив багато відомих виробників олив в Європі, Азії, Америці.


ЛУКОЙЛ активно взаємодіє з найбільшими виробниками присадок (Infineum, Lubrizol і т..) і використовує у виготовленні готових олив тільки добірні матеріали.

Заводи ЛУКОЙЛ у Пермі та Волгограді мають сертифікати відповідності стандарту ISO TS 16949 – це найкращий індикатор 100% довіри світових автовиробників якості олив.



Чим загрожує застосування контрафактних олив та антифризів для користувачів спецтехніки та комерційного транспорту?


Практика показує, що застосування підроблених олив і антифризів скорочує ресурс техніки. Чим інтенсивніше і жорсткіше її експлуатація, тим швидше відбувається зношування найбільш навантажених деталей і забруднення системи неякісними мастильними матеріалами. Це, зокрема, може привести до повного виходу з ладу вузла або агрегату, що означає дорогий ремонт або його повну заміну.


Щоб уникнути проблем з двигуном або іншим вузлом необхідно дотримуватися рекомендацій автовиробника. Інформацію по схваленням, ліцензіями, а також відповідності вимогам міжнародних класифікацій можна завжди знайти на офіційному сайті олив ЛУКОЙЛ або на сайті виробника техніки.

Чи є спосіб відрізнити справжню оливу від підробленої, оригінальний антифриз від контрафакту?

Простий візуальний огляд самого мастильного матеріалу навряд чи допоможе зробити коректний висновок. Якщо у споживача виникають сильні сумніви з приводу походження мастильного матеріалу і його якості, то він може самостійно перевірити його в незалежній випробувальній лабораторії ГСМ або звернутися в техпідтримку компанії, оливу під брендом якої він придбав.


Споживачам найбезпечніше купувати оливу у авторизованих дилерів, у великих торгових мережах, супермаркетах, фірмових АЗС. Надійний варіант для великого споживача або оптового покупця - прямий контракт з виробником або придбання через офіційний інтернет-магазин.


Випадки контрафакту з використанням бренду ЛУКОЙЛ вкрай рідкісні. Каністри з вплавляються і нові бочки з контрольною пломбою, яка має унікальне тиснення, показали себе ефективним рішенням в боротьбі з контрафактом. Крім того, в ЛУКОЙЛ є власна служба безпеки, яка постійно відстежує звернення споживачів і регулярно проводить контрольні рейди по торгових точках.



text_st
button_out_of_stock